Friday, August 19, 2011

giveAwaY raYA peLanGi



salam ramadhan yang ke19
nie kali pertama aku join GA dari rakan blogger...
entah kenapa rase tertarik nak luang mase sket karang entry nie...
mungkin cik pelangi yang  coMeL  nie kot.... hahaha


nak citer pe pasal PELANGI yup..
pelangi nie aku nak describekan sebagai suatu yang unik bagi aku coz smpai skarang aku tgOk pelangi ni mmang coMel

pelangi bagi aku satu tanda tanya ??
pelangi bagi aku satu jawapan ??
pelangi bagi aku satu persoalan ??

aku paham yang mana pelangi ni 
angkara biasan cahaya matahari yang memancar pabila perginya hujan.
yang mana pelangi nie buat aku tertanya- tanya pasal kewujudannya selepas hujan
lalu aku berfikir lagi yang pelangi ini ALLAH datangkan untuk memberi senyuman kepada hambaNYA yang selalu mengingatiNYA.

ya..tu la yang aku fikir setiap kali aku melihat pelangi
datangya pelangi mungkin biasa bagi sesetengah orang
tapi bagi aku pelangi ni satu ciptaan yang memukau sanubari otak ku yang benak 

pelangi buat aku termenung....
kekadang senyum sendirian...
menghitung satu persatu warna yang ada....


ni yang aku dapat karang sket2 pasal pelangi yang slalu warnai langit umah aku..

so aku tag member la sorang  ekk..

EciK APAN

3 comments:

laskar pelangi said...

phewitttt! hebat jugak karangan dia pasal pelangi..hik3;))

mekasih yup sebab sudi join :)

good luck


^^

nashanadz said...

wah da macam puisi lah! kagum!

APAN said...

haha....ist time join ke bro.ok la tu.mne tau boleh mng ma...

tpi aku x minat la join2 mende ni lagi.belom dtg minat lagi...papepun, tq la sebab tag aku kat situ.rugi ko je ma... :)

assalamualaikum...enjoy my blog k..tinggalkan jejak korang :)senang aku buru korang balik..hehe