Thursday, April 28, 2011

anak manja ke???

sekadar coretan buat peringatan
ade la sorang mmber aku nie dtang mai umah aku pada sebelah malam
xpi aku xde...
esoknye tu dye jumpe aku n tnya la aku pegi mane smalam coz
time dye dtang tu aku xde kat rumah..
so aku pon bgtaw la yang aku kuar pegi bandar ngan mak n ayah aku..
teman dworang beli barang dapur....
sedap plak dye kate kat aku anak manja...
anak manja???
dye kate aku nie anak manja..pegi bandar pon dgan mak...
haha...nak suke aku dgar dye kate camtu..
anak manja ke ke lau pegi teman mak ayah beli barang dapur???
suka ati aku la...dah tu mak  aku...
bukan nyer mak kau aku kuar..hahaha 
bgi aku xde anak manja nyer...
da kwajipan aku sebgai sorang anak kan...
berbakti kapada mak ayah...
aku gak yang untung...bleh beli brang aku skali kan..
free lak tuh..hahah
aku rase la mmber aku tu xpenah nak kuar ngan mak ayah dy
tu la yang aku rasa....xpenah diajak..haha..
aku pon da lame x kuar ngan mak ayah aku lepas blik dari u aritu...
siap pegi mkan lak kat warung...
best pe...kongsi cter ngan mak ayah...
lepas gak beban ka kpala nie..

anak manja???
xde label anak manja aku nie...
mak aku xpenah nak manjakan aku..
lau aku nak sesuatu..mesti kne buat someting dulu...
ape yang aku buat tu untuk mak ayah aku gak
selagi mak ayah aku ade nie...aku nak berbakti kat mreka
sebaik2 nyer...
jgan lepas diorang xde baru nak menyesal...
selagi aku nie dberi ruang untuk bernafas kat bumi nie...
insyaALLAh aku akan buat yang terbaek kat mak ayah aku nie
xnak aku mnyesal pabila diorang da xde nnti...
xnak aku dapat sttus anak derhaka...

aku pon pelik nape la rmaja kat luar...
mak ayah diorang buat macam binatang..
sepak terajang cam xkenal dah mak ayah...
dunia da akhir kan...
mak ayah pom buat xkenal..
campak kat umah orang tua la...
mmg anak xkenang budi....
cam tanggang...wlapun hanya skadar cerita mlayu zman dulu kala..
p byak pengajaran bagi sorang anak...
bia la kite nie jadi anak yang soleh...
berbakti kepada mak ayah selagi termampu...
mane de mak ayah mtak balasan semua tu kan...
xpi kite nie anak dye kene la taw tanggung jawab kite tuh....

aku syang mak ayah aku...ok......



4 comments:

liyana nana ♥ said...

xleh nk komen kat fb td .. huhu ..
edi try cari sinim ..
http://www.fullmusik.co.cc/

zulhaidi said...

tQ nana

Zuwairi Rapi said...

hmm.. btol di.. aku pon x kisoh langsung ore nok kato gapo.. aku loni ado mok aku sore jah.. kite akan terasa bila kita hilang dia.. aku nyesal bila xdan nk manje ngan ayah aku. xkisoh la ore nk kato gapo pon. mak ayah kito gop tu.

zulhaidi said...

so matjue...syang la kat mak ko tu yep...ape yang dye suruh...buat jew.. ok..ekgi kite gop hop epy..coz tgok mak hepy3 jew

assalamualaikum...enjoy my blog k..tinggalkan jejak korang :)senang aku buru korang balik..hehe