Saturday, April 16, 2011

Gagal ke ak nie??




hari ni result kuar..thniah la sape yg berjaya n sape yg xberjaya tu..korang jgan ptus ase..kjayaan yg kita impikan tu msih blum lagi milk kita..ini sumer mrupakan sbahagian daripada ujianNYA kpada kita manusia yg lemah nie...korang xleh ptus asa dari rhmatNYA..apa yang korang dapat tu, tu la yg terbaek bwat korang...sume yg berlaku nie ada hikmahnya..hdup nie x slalu kite kat atas..ade masenye kite berada di bwah... bak kate pepatah
     " hidup ini ibarat roda, bukan selalu kita diatas"
bgi ssetengah orang tu, yg mmg rajin stady p result kurang tuh...korang kene ingat bkan usha korang yang x ckup xpi belum ade rezki bwat korang untuk berjaya...korang belum terpilih ntuk merasai kejayaan korang sebab ia bkan untuk korang lagi..belum tiba masenyer lagi..jgan salahkan orang laen kenapa result kO..
pertamanya apa yang korang dapat tu..bersyukur la...bgos dari korang yg xdpat result langsung kan...
cuba korang ingat balik pe yang korang lakukan tu ntok berjaya..mgkin ada yng salah kowt... ade mase lagi untok berjaya..gagal skali bukan alasan ntok kita kata gagal selamanya..dan yang berjaya jgan kata dah boleh dduk bersenang lenang dah...ak da kate kan ..hdup nie ibarat roda...jgan kite cpat puas hati ngan ape yang kita dapat...

ak tlis nie sbab ak pom termasuk orang yg gagal..selain bleh luah prasaan kat sinie...ak boleh tenangkan aty ak ne..sekurang2 nye lah~~bagi ak, ak gagal kerna xdapat result yang bagus..bkan ak xbersyukur ngan ape yang ak dapat...p ak rase dri ak nie x ckup bgos lagi dan ak xdapat kecapi kejayaan yg bleh wat mak ayah ak bangga ngan ak ne.. am i loser?????  huhu..xkan ak nie loser coz rsult ak truk kan...perkataan loser xda lam kamus idup ak ne... ap yang ak dpat nie stimpal ngan ape yang ak ushakan..so ak kene trima la bulat2 result ak tuh......................................

4 comments:

liyana nana ♥ said...

don't look back .. bcuz youuu might fall over wut is in front of you.. xde org yg xpenah gagal dlm hidup :)

zulhaidi said...

yup...time dpat result aitu mmg ade rase down ceket~~p lepas bace byak blog orang..cam ade smagat...thank la nana...xsmstinya tu tnda kite gagal kan...

liyana nana ♥ said...

yup . mcm spm dulu la .. ade gk rse down . tp tgk skg .. byk lg kte akn lalui .. :)

zulhaidi said...

yup nana...don't look back again~~

assalamualaikum...enjoy my blog k..tinggalkan jejak korang :)senang aku buru korang balik..hehe