Wednesday, June 15, 2011

gerhana bulan 16jUN2011

assalamualaikum

gerhana bulan..sesuatu fenomena yang hanya berlaku setahun sekali atau dua thun sekali je...
so xde makne nyer korang nak lepaskan peluang untuk tgok sndiri gerhana nie..salah satu tnda kebesaran ALLAH yang nak kite sebagai hamba-hambanya nie tgok...perhati.. kaji...so...tgok la yup...dalam jangkaan kol 1.27 pagi nie... tgok jela k...










kan comey2 pic tu gak... fenomena nie berlaku bile bulan bumi n matahari sebaris dalam  aturan nya..cam gambar kat atas.. n bulan terlindung sepenuhnya di belakang bumi...kire xkan ade bulan la...xnampak dah kat ne bulan tu ade time gerhana ni...  bulan ilang...... arrrrggghhhh..tidak..... hahha... tgok n fahami bebetol fenomena nie.... thun nie berlaku dalam bulan REJAB..... bulan yang penuh berkat kan...

Diriwayatkan oleh al-Bukhari dan Muslim dari Aisyah r.a. bahawa Nabi SAW bersabda:
“Sesungguhnya matahari dan bulan adalah dua macam tanda dari tanda-tanda kekuasaan Allah. Terjadinya gerhana matahari atau bulan itu bukanlah kerana kematian seseorang atau kehidupannya. Maka jikalau kamu melihatnya, berdoalah kepada Allah, bertakbirlah, bersedekahlah serta bersembahyanglah


tu jela nak kongsi sikit2....

2 comments:

APAN said...

aku x tengok pun...ko tngok ke bro?

zulhaidi said...

x jugak.... haha

assalamualaikum...enjoy my blog k..tinggalkan jejak korang :)senang aku buru korang balik..hehe