Friday, June 03, 2011

lelaki dayus???

gempak lak aku rase entry ngan tajuk nie....
xdela kan??juz aku nak kongsi sesuatu je ngan korang..
dayus?? pe maksud sebenar....makna dayus tu??
setakat yang aku tahu la..dayus nie kire orang llaki nie xkesah ape yang istri @ teman dia buat...buat yang salah..
langsung xtgur..langsung x ambik kesah.... tu la yang bermain dalam otak aku lau mkna dayus  nie...lau ade mksud lain tu aku xthu la...

ari nie kan ari jumaat...so adelah orang mengajar sblum masuk waktu jumaat nie...n terdengarlah aku perkataan DAYUS....kate ustaz nie...dayus bagi orang lelaki..especially kaum bapa yang langsung xkesah anak pompuan dworang kluar ngan lelaki.......

senang kata camni la...yang bapak tgok je anak pompuan dia diangkut oleh lelaki nie...langsung xde rase nak tgur k.... nak marah ker....kire xamik kesah la pe yang  anak buat...asal anak balik...so bapak mcam nie tak layak nak jadik wali lau anak nie nak bernikah....

erm....btol kan pe yang aku kate....... malas aku nak taip pepanjang....harap aku xdela macam nie...

5 comments:

NuR 'aQiLaH said...

human not perfect :)

cikida said...

kdg2 blur gak ape mksud dayus tu..huhu...thanks sharing..=)

kim heeruul said...

actually gua confused mean dayus nie..
kalau lelaki lempang perempuan pon kene cop "lelaki dayus" gak..

Confused

zulhaidi said...

llaki lmpang pompuan?? asal hang kata dayus??...

APAN said...

diharap aku x menjadi lelaki dayus la nanti.huhu...

assalamualaikum...enjoy my blog k..tinggalkan jejak korang :)senang aku buru korang balik..hehe