Monday, May 16, 2011

aku ucap SELAMAT HARI GURU.....

..........
salam buat kaki-kaki blogger yang setia yup....aku tulis entry nie ntok aku hargai seorang guru aku yang dah lame pergi menemui Ilahi...semoga arwah tenang kat sane...
tak perlu la aku mention sape guru aku tu...cuma menjelang hari guru mmang aku terkenangkan guru nie...entah knapa pon aku xthu...guru nie sorang guru bahasa Inggeris yang mngajar aku dikala aku drjah5 @ 6...uuuuhhh...lame dah tu...aku pon tak ingat dah bile..

mmang sorang guru yang garang bagi aku ttapi mmang cukup peramah ngan budak2...
ade skali tu...guru nie crita kat kitorang sal dia dah kene kanser...
mase tu mmang sdih satu kelas...semua menangis...budak2 klas lain tgok pon pelik nape la yang jadi ngan kelas aku...mmang budak klas lain xthu pasal nie...dia crita untuk klas aku jew..ckgu nie crita yang dia mmang xleh hidup lame lagi~~~mgkin bila2 mase je akan djmput....yang dia berharap kitorang buat yang trbaek mase uPSr....mmang dye mngharap sgat kitorang dapat yang terbaek...
time tu mmang sedih la...xthu nak kate pe...mase rsult uPSr kluar...alhamdulillah...kitorang berjaya n dapat myambungkan plajaran.....time mase awal2 tingktan 1 lau xsalah aku la....dapat brita tntang ckgu nie...dah xde....memang sedeh la...dpat jew brita tu...kitorang brkumpul n plan nak pegi rumah nak ziarah arwah....mmang smpai kat umah...xpi xmasuk...ramai orang...dpat tgok dari luar jew....teruk punye anak murid~~~2 jela aku nak crita sket....AL-FATIHAH.....

hari guru??? kite sambut sbagai mnghargai jasa sorang guru yang lame dah mngajar kite untuk berjaya dunia akhirat...jasa yang xkan kite lupa smpai kite berjaya....kepada guru2 diluar sane aku nak ucapkan disini SELAMAT HARI GURU.... jasa korang xkan penah aku lupa...kerana korangla guru2 yang aku syang aku jadi macam nie..wlaupun aku nie boleh dikategorikan xberjaya lagi~~~haha...
xpi stakat thap nie...aku dapat smbung asasi n dah lepas dah pon thap tu...alhamdulillah dah...

xdi kawan aku call sruh dtang skull....aku lak nie baru bgun..owhh tidak...mmang mlas aku nak pegi....bukan ak mlas nak jumpe ckgu...p malas aku nak gi ngadap jnior2 aku... mesti dworang akan kate pade snior2 yang dtang....

'buat ape snior dtang...wat srabut skolah ade lah....nak tnjuk dworang hebat...'

nape aku kate camtu...sbab time aku skolah dulu pon lau ade snior dtang mmang aku anti sgat2....
dah abih skolah buat ape lagi nak dtang kan...buat menyemak jew...tnjuk2 pndai..geram aku...2 la aku...mlas nak pegi skul...t aku lak dworang kate camtu...nape taw kan...tgok muke syum je....dalam ati sape yang tahu...???? korang tahu??? xkan... mimik muka bleh jadi ape saje....tgok muke budak senyum..kata2 manis..dalam ati meyampah giler...nak taw knapa...ckgu2 akan 'angkat' la snior yang datang...suruh jadi cam dworang....tu yang buat aku nyampah skali~~entah knapa aku mnyampah bab nie cpi mmang aku xsuke....

nak kate aku nie murid derhaka??? xpergi skul lwat ckgu2??? xde la smpai macam tu...aku nie lau jumpe ckgu kat luar...aku tgur....bukan aku smbong..bukan cam sesetengah murid nie....dalam skul je nampak baik..sopan...kat luar??? mampos nak tgur ckgu....wat deeerrrkkkkk jew...ckgu lak yang pi tgur dia..... ok la...kepada ckgu2 aku...terima kasih sebab ajar aku ilmu....xkan aku lupa jasa2 ckgu yang byak bantu aku~~....seLAmaT hARi gURu...aku ucap dari hati yang tulus~~~

No comments:

assalamualaikum...enjoy my blog k..tinggalkan jejak korang :)senang aku buru korang balik..hehe